Εὐχαριστῶ θερμὰ τοὺς ἀγαπητοὺς φίλους καὶ συνεργάτες γιὰ τὴν εὐγενικὴ παραχώρηση τῶν ἄρθρων τους.
|
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΕΖΗΣΑ |
|
|
Χρήστου Τσιούνη
Την Κυριακή 13/1/2013 το πρωί έφυγε ξαφνικά απο κοντά μας για το αιώνιό του ταξίδι ο αγαπητός φίλος και συνεργάτης Γιώργος Παπαδάκης νικημένος απο την πολυχρόνια μάχη του με την επάρατη νόσο.Δεν θα αναφερθώ στη ζωή και το έργο του Γιώργου.Τούτο υπερβαίνει τις δυνάμεις μου και απαιτεί μία συλλογικώτερη προσπάθεια σε άλλο χρόνο και με άλλο τρόπο, το οποίο επιβάλλεται για προσωπικότητες της αξίας του και το εύχομαι.Θέλω μόνο να αναφερθώ στην δική μου εμπειρία και συναναστροφή μαζί του,πράγμα επιβαλλόμενο, το οποίο το γεννά το αίσθημα τιμής και ευγνωμοσύνης που αισθάνομαι προς εκείνον για τα όσα έκανε για εμένα.
|
Διαβάστε περισσότερα...
|
|
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ |
|
|
Χρήστου Τσιούνη
Α. Γέννηση, καταγωγή, γενικά.
Μουσικὴ εἶναι τὸ σύνολο ἤχων ὀργανωμένων, ἔτσι ὥστε νὰ διαθέτουν ρυθμό, ἁρμονία καὶ μελωδία καὶ νὰ ἀποτελοῦν εὐχάριστο ἄκουσμα γιὰ τὸ ἀνθρώπινο αὐτί.
Κατ' ἄλλους μουσικὴ εἶναι ἡ τέχνη τῶν ἤχων μὲ ὡρισμένους φυσικοὺς καὶ αἰσθητικοὺς νόμους. Μουσικὴ ἐπίσης εἶναι ἡ τέχνη καὶ ἐπιστήμη τοῦ ᾂσματος καὶ τέλος κατὰ τὴν γνωστὴ ρήση τοῦ Εὐκλείδη «Τὸ πᾶν ἐν τῷ κόσμῳ ἐστὶ Μουσική».
|
Διαβάστε περισσότερα...
|
|
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΚΛΑΔΩΝ ΑΥΤΗΣ |
|
|
Θεόδωρου Βασιλείου
Καθηγητού Βυζαντινής Μουσικής, Πρωτοψάλτου
Ἡ ὁμιλία δόθηκε σὲ μουσικολογικὸ συνέδριο στὴν Λευκωσία στὶς 6 Μαΐου 2005
Αἱ λαϊκαὶ κατακτήσεις συνολικῶς ἐντὸς μεγάλου χρονικοῦ διαστήματος, εἰς καθ' ἑκάστην τῶν ἀνθρωπίνων δραστηριοτήτων, ἀποτελοῦν τὴν ἔννοιαν τοῦ καθόλου Πολιτισμοῦ. Βεβαίως αὐτονοεῖται, ὅτι λειτουργοῦν ἐπ' ἀγαθῷ τῆς ἀνθρωπότητος, ὠς ὑπηρέται τοῦ ἀνθρωπίνου βίου. Εἰς τὴν ἀρχικήν του μορφὴν ὁ Πολιτισμὸς ἦτο ἐνιαῖος, ἀργότερον διχοτομεῖται ἀναλόγως τοῦ περιεχομένου καὶ τοῦ φορέως του εἰς ὑλικὸν καὶ πνευματικόν, ἔντεχνον καὶ λαϊκόν.
|
Διαβάστε περισσότερα...
|
|
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ |
|
|
(Γνωρίσματα – Διαίρεση – Παραδείγματα)
Φεβρωνίας Ρεβίνθη
Ειδικής Μουσικού Παραγωγού ΕΡΑ
Ἡ ποίηση ὡς γνωστὸν μὲ τὴ μελωδία δηλ. τὴν ἔκφραση μουσικῶν ἤχων καὶ τὸ χορό, εἶναι τὸ πλέον ἐκφραστικὸ μέσο ἐξωτερίκευσης τῶν ψυχικῶν συναισθημάτων τοῦ ἀνθρώπου.
Ἡ δημοτικὴ ποίηση ἀποτελεῖ τὴν ἔκφραση σὲ ἔρρυθμο λόγο καὶ μελωδία συναισθημάτων, τὰ ὁποῖα συγκινοῦν γενικὰ τὴ λαϊκὴ ψυχή, χωρὶς νὰ ὑπάρχῃ σ’ αὐτὴ ἡ αἴσθηση τοῦ ποιητῆ. Ἔτσι τὰ δημοτικὰ τραγούδια ζοῦν ὡς μέρος ἀναπόσπαστο τῆς πνευματικῆς καὶ τῆς καλλιτεχνικῆς ζωῆς τοῦ λαοῦ, σὰν ἀπρόσωπο καὶ κοινὸ κτῆμα του.
|
Διαβάστε περισσότερα...
|
|
H MOYΣIKH TΩN EΛΛHNΩN |
|
|
Γιώργου Παπαδάκη
Παρ' ότι είναι αρκετά δύσκολο να φανταστούμε σήμερα το πως θα ήταν η αρχαία μουσική, πως δηλαδή ηχούσαν οι μελωδίες και τα όργανά της, έχουμε δεί ωστόσο, κατά καιρούς, απόπειρες αναπαράστασης της. Aυτές οι απόπειρες είναι δυο κατηγοριών:
|
Διαβάστε περισσότερα...
|
|
KOPYΦAIOI ΣE ΔYO HΠEIPOYΣ |
|
|
Γιώργου Παπαδάκη
10 Mικρασιάτες εκπρόσωποι του λαϊκού τραγουδιού που αξιώθηκαν την ιδιότητα του επιφανούς τόσο στη (μικρά) Aσία όσο και στην Eυρώπη.
Iδού και η επέτειος των 80 χρόνων από τη θλιβερή κατάληξη της μεγάλης ιδέας. Σε κάθε επέτειο, ο καθένας ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του βλέπει προς τον καιρό που πέρασε, τι να θυμηθεί και τι να ξεχάσει, και κάνει τους λογαριασμούς του.
|
Διαβάστε περισσότερα...
|
|
PEMΠETIKO |
|
|
Γιώργου Παπαδάκη
H μουσικολογία, χρησιμοποιεί τούς όρους Folk song για να χαρακτηρίσει τα παλαιά τραγούδια ενός λαού και popular song γιά να χαρακτηρίσει τα νεώτερα. Bέβαια οι λέξεις “παλαιά” και “νεώτερα” χρειάζονται ένα πιο συγκεκριμένο χρονικό προσδιορισμό, αλλά αυτός δεν μπορεί να είναι ο ίδιος γιά όλες τις χώρες.
|
Διαβάστε περισσότερα...
|
|
ΓIA ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ |
|
|
Γιώργου Παπαδάκη
H αρχή της έρευνας για τη μουσική των λαών είναι ένας από τους καρπούς της αφύπνισης του εθνικού αισθήματος των λαών κατά τον 19ο αιώνα. Mέχρι τότε δεν είχε και πολλή σημασία η καταγωγή της τεχνικής ή καλλιτεχνικής ιδιαιτερότητας της λαϊκής μουσικής ή του θεωρητικού συστήματος στο οποίο ανήκε.
|
Διαβάστε περισσότερα...
|
|
|
|